U Uranie 18, Praha 7, 170 00
+420 725 719 563
petr.hedrlin@3epraha.cz

Soutěž CAD – 2021

Podpora výuky CAD/CAM ve školách

Soutěž CAD 2021

V měsíci březnu proběhlo první kolo naší letošní soutěže v CAD modelování. Přihlášení měli za úkol navrhnout a vymodelovat jednoduchý přístroj na měření větru.  Animace přístrojů nejlepších, kteří postoupili do  finálového kola si můžete prohlédnout v naší galerii.

Animace modelů  účastníků prvního kola, kteří postoupili do finále.

Vít Polišenský

Tomáš Janoušek

Petr Bartáček

Ondřej Skála

Tomáš Vacek

Jonáš Novotný

Jakub Červinka

Andrea Čeňková

Adam Kubec

Vít Budina

Finále se koná online ve středu 7. dubna. 

Do finále postoupilo 11 nejlepších, jejich jména a školu, kterou reprezentují vidíte ve vedlejší tabulce

Zadáním byla volná tvorba, s jen několika málo pravidly, přístroje pro měření rychlosti větru. Všichni účastníci tak vytvořili anemometr a odevzdané práce byly opravdu velmi dobře provedené. Hodnoceno bylo dodržení podmínek ze zadání, dále funkčnost konstrukce a její vyrobitelnost. Velkou váhu také měla odevzdaná technická dokumentace, respektive její zpracování. Maximální počet získaných bodů je 100.

Velkou převahu zatím mají studenti ze SPŠS Olomouc a nás moc těší, že jim „šlape na paty“ Andrea z Českých Budějovic.

Finále soutěže 7. dubna

Finále soutěže v CAD modelování proběhlo online 7. dubna s využitím platformy TEAMS.

Účastníky finále jsme seznámili v úvodu s pravidly on line finále a pak již měli vymezený čas 2 hodiny na zpracování zadaného modelu. Inspirovali jsme se oblíbenou hračkou nedávné doby, spinnerem. Jednak proto, že zadávané úkoly studentům by měli být z praxe a běžně použitelné a jednak proto, že aktuální technologie 3D tisku nám umožňují si podobné zpracované modely snadno vytisknout. A v dnešní době takováto hračka může opět plnit svůj původní účel – antistresová pomůcka při zvládání stresu a napětí.

Se zadáním si všichni účastníci poradili více než dobře a nikdo z nich nepotřeboval vyčerpat plný dvouhodinový limit na odevzdání. Všichni své práce odevzdali před limitem a porota měla docela těžké rozhodování při kontrole odevzdaných modelů. Nakonec rozhodovaly drobné  chybičky, které vznikají nepozorností a možná i zbytečným spěchem. A také chybou, kterou studenti často dělají ve všech předmětech, ne příliš pečlivým přečtením textu zadání. Takže uvedou špatný název souboru (například s českou diakritikou), nebo si spletou sražení a zaoblení hran, případně nepřesně spočítají hodnotu z matematického vztahu. Drobné chybičky, které pak rozhodují o pořadi. 

Z tabulky je patrné, že letošní finále výrazně opanovali studenti ze školy v Olomouci, skvělý výkon ukázal vítěz Vítek Budina, který získal v hodnocených parametrech maximální počet bodů. Ale ani ostatní se opravdu nemají za co stydět, protože o jejich pořadí opravdu rozhodovaly drobné chybičky způsobené nepozorností a nikoliv tím, že by něco udělali špatně.

Všem účastníkům finále děkujeme za výborné výkony, vítězům na „bedně“ gratulujeme a věříme, že se s vámi potkáme i na dalších soutěžích. A také chceme poděkovat všem vyučujícím ze škol, jejichž studenti se zúčastnili naší soutěže. Myslím, že i v této distanční covidové době výuky studenti ukázali, že umí.  A moc nás těší, že se mezi kluky neztratila ani Andrea ze školy v Českých Budějovicích a ukázala, že strojařské modelování vůbec nemusí být jen doména kluků. 

Zadání letošní soutěže v CAD modelování, jak pro anemometr tak i pro spinner, najdou  učitelé v naší EDU AKADEMII v sekci zadání ze soutěží a budeme rádi, když tato zadání využijte i dále ve své výuce. Třeba jako trénink na podobné soutěže nebo jako studentské projekty u vás ve škole.